هلال احمر به ۱۱۳۱ نفر از شرکت کنندگان در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) خدمات ارائه داد غرق شدن کودک ۸ ساله مشهدی در استخر گلخانه زلزله در میمند فارس حریق خودرو پژو ۲۰۶ و تلاش آتش نشانان برای پیشگیری از انفجار +تصاویر(۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تهران از فردا (۱۵ خرداد) بارانی می‌شود اعضای باند حرفه‌ای که کارشان «مختومه کردن پرونده‌ها» بود راهی زندان شدند| همدستی سه کارمند دادگستری با تبهکاران! غم‌های بزرگ چه بلایی بر سر تیروئید ما می‌آورند؟ جاده چالوس به کرج مسدود شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) پیش بینی وزش باد به عنوان پدیده غالب در خراسان رضوی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدها و نبایدهای طب سنتی درباره نوشیدن آب در روزهای گرم سال+ اینفوگرافی نکات مهمی که باید درباره واکسن «پنوموکوک» بدانید کشف بیش از ١۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟ آب پاکی روی دست بازنشستگان تامین اجتماعی | چرا همسان سازی حقوق برای تمام بازنشستگان اجرا نمی‌شود؟ «وام ازدواج» فرزندان بازنشستگان کشوری واریز شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) خاطرات شنیدنی پزشک امام(ره) از توجه ایشان به توصیه پزشکان بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟
سرخط خبرها

آمار مبتلایان به آنفلوانزا در مشهد رو به کاهش است | عبور از موج اول آنفلوانزا

  • کد خبر: ۱۳۶۷۶۰
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
آمار مبتلایان به آنفلوانزا در مشهد رو به کاهش است | عبور از موج اول آنفلوانزا
مدیر پیشگیری از بیمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در دانشگاه‌های تحت پوشش علوم پزشکی مشهد به‌دلیل علائم حاد تنفسی بستری شده‌اند که اکنون از موج اول عبور کرده‌ایم و آمار مبتلایان به آنفلوانزا رو به کاهش است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناصر امینی، مدیر پیشگیری از بیمار‌ی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا درباره آمار مبتلایان به آنفلوانزا گفت: سالمندان بالای ۶۰ سال اولین گروهی هستند که تعداد زیاد بستری‌شدگان آنفلوانزا را داشتند و پس از این گروه، کودکان در رده سنی ۵ تا ۱۴ سال بیشترین آمار بستری‌شدگان در مراکز درمانی بوده‌اند.

او می‌گوید: در فصل پاییز و زمستان اوج آنفلوانزا را داریم. آنفلوانزا بیماری ویروسی و حادی است که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و با علائمی شبیه سرماخوردگی نظیر تب و آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، درد‌های عضلانی و در کودکان با علائم گوارشی نظیر دل درد اسهال و استفراغ همراه است.

مدیر پیشگیری از بیمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تفاوت سرماخوردگی با آنفلوانزا در شروع ناگهانی علائم است، ولی در سرماخوردگی فرد از دو روز قبل احساس ضعف و بیحالی دارد. گروه‌های خطر در آنفلوانزا، کودکان، زنان باردار و سالمندان بالای ۶۵ سال هستند.

امینی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در دانشگاه‌های تحت پوشش علوم پزشکی مشهد به‌دلیل علائم حاد تنفسی بستری شده‌اند که اکنون از موج اول عبور کرده‌ایم و آمار مبتلایان به آنفلوانزا رو به کاهش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->